counter

Tuesday 11 November 2014

REFLEKSI 5

REFLEKSI  5
WEEK 5: 9 oktober 2014 (Khamis)

         pada minggu nie merupakan presentation oleh group saya. Kami mendapat tajuk Digital Photography.digital photography adalah satu pembaharuan dalam dunia fotografi yang dulunya menggunakan filem. perkembangan kamera adalah daripada SLR kepada DSLR dan terbaru ialah DMSLR. 


Digital Photography
Oleh kerana kumpulan kami memang tiada asas langsung dalam bidang fotografi dan teknologi, melalui tajuk ini serba sedikit telah membantu kami dalam mengulagkaji asas-asas dalam fotografi. 




jikalau ingin melihat secara lebih praktikal lagi boleh tengok video dibawah ini, mari kita sama-sama belajar..teori sahaja tidak cukup :)



nota daripada Dr.Shah :)




Group seterusnya membentangkan tajuk" Light & Lighting dan Shooting Techniques & Tips". sebelum ini kita telah mem,pelajari asa-asas fotografi dan kamera, sekarang kita menuju kepada antara satu komponen yang tidak kurang pentingnya didalam  fotografi. teknik pengcahayaan banyak membantu "photographer' dalam menghasilkan gambar yang menarik dan unik. saya akan menceritakan lebih lanjut menegenai tajuk ini pada minggu ke-6. :)



nota-kaki: Teori sahaja tidak akan membantu seseorang dalam memahirkan diri dalam sesuatu bidang, praktikal perlu disertakan sekali bagi memahirkan diri sedia ada. 


0 comments:

Post a Comment