counter

Wednesday 26 November 2014

Refleksi 10

REFLEKSI  10 

WEEK 10: 13 November 2014 (Khamis)

fokus kepada pembentangan ini adalah mengenai asas dalam adobe photoshop yang perlu kita tahu dalam memanipulasi digital image yang terbahagi kepada bebrapa aspek iaitu:
  • Image Transformation; rotate, schewed, crop etc.
  • Using Hue/Saturation
  • Modifying image color
  • Modifying image lighting

pertama sekali kita kena tahu pe nama2x tools yang ada dalam adobe photoshop nie:






ini adalah contoh pengaplikasian mengenai apa yang saya belajar hari ini melalui hroup presentation dengan Dr.Jamal :)...masih lagi beginner :( .... xtahu nak blend kan gambar supaya jadi real :(


gambar before photoshop :)





ni finale yang saya telah buat selepas beberapa kali gagal. yang nie pun still gagal lagi sebab gambar masih kurang real... saya akan cuba baiki diri ini :(





oraite..yg nie saya just replace colour :)


                                              before edit ---------------------------> after edit


nota-kaki: banyak perlu saya perbaiki dalam teknik mengedit menggunakan adobe photoshop CS5 ..





0 comments:

Post a Comment