counter

Wednesday 26 November 2014

Refleksi 11

REFLEKSI  11 

WEEK 8: 20 November 2014 (Khamis)


Bagi saya, minggu ini minggu yang paling mencabar sekali bagi orang yang beginner in adobe photoshop, yela before this hidup pegang calculator je.. ni tetibe kenal bermain dengan sofware.  sebenarnya, dah lama pasang niat nk belajar adobe photoshop ni, so bila ada peluang kat master saya pun grab. tajuk yang dibentangkan dalam minggu nie, memang menarik kira macam stage kedua la dalam adobe nie..before nie kawan-kawan saya dah explain mengenai asas-asas mengedit guna Adobe nie, now kita pergi ke next stage, yang merangkumi pembelajaran seperti berikut:

Manipulating Image I
Producing Image Borders
Integrating Techniques: Speed and Time effect
Combining Images
Special effect and Panoramicimage



ini adalah hasil manipulasi yang saya telah buat berdasarkan pmbelajaran pada minggu ini :)








ni adalah final product saya :)




satu lagi ialah yang nie:


ni product white background

yang ni saya tukar warna background dy



semua teknik diatas menggunakan teknik layer mask :)











0 comments:

Post a Comment