counter

Monday 29 September 2014

REFLEKSI 3

REFLEKSI  3
WEEK 3:  25 September 2014 (Khamis)

Minggu ini bermulalah perbentangn group kumpulan bagi kelas MPT1483 . Sebelum group memulakan perbentangan kelas, pensarah kami iaitu Dr.Shah telah menyuarakan hasrat bagi membahagikan kelas kami kepada dua kelas  dan saya merupakan salah seorang ahli yang terpilih  bagi menyertai kelas Dr.J (maaf Dr saya xtahu nak eja nama full Dr).

Group 1: Photography and its applications

Melalui kelas  pada ilmu ini banyak input yang telah diperolehi dan saya harap saya dapat mempraktikkan segala input yang saya dapat dalam teknik mengambil gambar nanti..insyaAllah. 

Ini adalah sedikit perkongsian yang saya dapat melalui pembentangan group hari ini :

1. ISO







2.  Teknik memegang kamera yang betul.


3. Shutter Speed




4. Exposure


5.Aperture


Semakin Tinggi Nilai aperture (f) semakin kecil bukaan lens dan image yang terhasil sangat sharp.








nota-kaki:#nextweekkelasbaru:(



0 comments:

Post a Comment